PDA

View Full Version : Toro



p1um5mu991er
12-23-2008, 04:47 PM
the little jerk is up

thank god we don't have to see any tournaments with "it" yet

Roughdawg4
12-23-2008, 04:48 PM
lol I think we all saw that one coming

interyernan
12-23-2008, 05:28 PM
Not for us guys in the UK yet.

cartman1337
12-23-2008, 05:45 PM
Not fair! He's not out in Europe yet... :(

Shaq33Cavs33
12-23-2008, 07:35 PM
I got Toro now. I live in Canada. BTW, Toro is FREE also. :)

MasonR
12-23-2008, 08:26 PM
Not fair! He's not out in Europe yet...

That's got to be a first. From what I've seen the PAL region has received all of their HSG dlc before the U.S.

interyernan
12-24-2008, 03:59 AM
Twas the morning of the 24th December, a slight sheen of cold lined the air outside my hampshire house and all was not well. My son has just thrown rice crispies all over the carpet and we still don't have toro on the european playstation store.
I've got minna so i know exactly was this little dude is about so although i'm not desperate i could do with playing few rounds with his impact zone, he's always good for an 80+% pi.

Ragefire18
12-24-2008, 05:23 AM
Little dude is up and running ;D

nathyboy11
12-24-2008, 05:49 AM
yeah hes ready 2 download u get some online outfits 2!

cartman1337
12-24-2008, 06:02 AM
Yeah, he's out now, and I just got him downloaded and had time for one practice round with him. A bit of an odd swing, but good impact zone and decent enough on other areas. In fact, the only thing that ruined my practice round at Highlands was his impact zone; I screwed up trying to do a rabbit and a turtle with him... :D

I think he can be fun enough to play every now and then. :) And anything free for this game is a good gift in any case. :)

Roughdawg4
12-24-2008, 06:18 AM
Not fair! He's not out in Europe yet...

That's got to be a first. From what I've seen the PAL region has received all of their HSG dlc before the U.S.



I believe you are right mace. I thought the US usually was the last to receive everything

koudman
12-24-2008, 06:55 AM
EU store has Toro and a Mainichi Issho lobby part up for DL. Can't find the lobby part on the US store though.

Roughdawg4
12-24-2008, 07:03 AM
I didn't see it either, but maybe they included it in the character download

KRONZZZ
12-24-2008, 11:31 AM
hmm ill have to check for the lobby outfit i dont recall seeing it when i got toro

Scorpion-1973
12-24-2008, 10:47 PM
I didnīt like Toro

I played Okinawa 9 IN with it loyalty 1... (If I remember it right)

Made new record -11 with it and get 1st place in online scoreboard...

And still donīt like it...The cat sounds like dogs toy... and the swing is awful. :-\

bcus28
12-25-2008, 12:25 AM
Wow -11 with the little fella? Very nice!

I took him out for a few rounds earlier tonight offline and I broke even with him on Crown front tee- not bad ey!

And what in the world is that noise he (or she- who knows) makes?! Sounded like a wounded parakeet drowning lol

cartman1337
12-25-2008, 04:39 AM
I played nothing but Toro yesterday. No real impressive scores, though. Perhaps most satisfied with -2 on Crown 9H out/front on long tee with no loyalty...

I have no idea about the sounds it makes, but I must say I find them kind of amusing myself. I like him/her/it so far. :)

PyramidHead
12-25-2008, 10:20 AM
I like him myself. I have his loyalty maxed almost. Definitely my pick in upcoming novice restricted tourneys ;)

Megaman80
12-27-2008, 05:16 AM
why just why, i have a hard time using that cat :-/

jk125
12-28-2008, 07:11 AM
i'm not a Toro fan either the swing is to short, maybe if I played trad with him it would be easier.

guess i will have to practise some more

ghost33
12-28-2008, 08:41 AM
if u use trad. swing cahracters dont matter just gotta play good golf period.im not impressed with adv swing except for it gives them an advantage boo!!!!!!!

The-Dreamcaster
12-28-2008, 11:03 AM
i really like toro, just the osrt of player to fill the void in the novice groups. the swing just takes a little time to get used to on adv, but it gets easier.
the noises amuse me =]

Roughdawg4
12-28-2008, 11:15 AM
I still haven't used him yet, I should try him out to see if he is any good.

OthersGirl
12-28-2008, 01:31 PM
I don't know about everyone else, but I am NOT a Toro fan. The swing is WAY too short. and i think his accuracy is awful. (tho some ppl are saying he's deadly accurage. go figure) My scores with him are horrific. Scary bad. Like all of a sudden i forgot how to golf. And he seems to come up short on distance a LOT. Maybe it's just me but --- o kay. Look. Par3 hole 1.6y DOWN, wind forward 1.9m. aimed to hit JUST before the hole (maybe 3-4feet before it) --- got 100% power off tee, 100% from club -- and STILL came up TWENTY FOUR yards short. WTF was THAT? And sometimes when im chipping, NAIL the impact and he STILL shoots off to the right. (and I'm talking about FLAT land easy chips) Maybe it's just me. Maybe Toro knows i hate him, so he just won't perform. I do know that we played a game with Jeffster and he used toro and stomped EVERYONEs azzes. Guess i need more practice. I can say THIS with certanity tho: I'm SOOOOO glad i didn't PAY for him. even a DOLLAR woulda been TOO MUCH!!!!

The-Dreamcaster
12-29-2008, 02:35 PM
i love this guy, been playing a bit with him got from lvl 0-7 in one day.
i found him a useful novice, with my first shot with him going in for a chip in eagle from 99.7y, i got off on a good step.
i like the spin, control and he hits about the same as bjorn, but is better suited to my spin play.
the only problem i had with him, is when you play with someone else after.
i played as toro all day, then entered a g0 kratos tourny, and WOAH WTF, everything really different. even putting is harder, further away from the ground.

dimskill
12-29-2008, 04:02 PM
Toro sucks, period

His head's in the way, his putting is awkward, his swing is tough to fine tune, AND it makes a stupid noise.

OthersGirl
12-29-2008, 05:12 PM
I think, especially in THIS situation, FATHER KNOWS BEST!!!! Toro does, indeed, SUCK. He's awful. Head is in the way (especially on chipping!)The noises he makes are enough to drive ANYONE batty, and his swing is so short it kills me. I did, however, see Jeffster, Mega, and a few others kick some serious azz with him. So what do i know? maybe it's just me. I repeat, however, I'm DAMMMMMMM GLAD I didnt PAY for this lil idiot golfer. LOL Can we get another expert? Heck, I'd even take intermediate. Or a novice that didnt blow goat ballz. LOL

gypsyball
03-06-2009, 02:39 PM
Toro kinda reminds me of Mochie in away.

LongShot530
03-06-2009, 02:53 PM
I think, especially in THIS situation, FATHER KNOWS BEST!!!! Toro does, indeed, SUCK. He's awful. Head is in the way (especially on chipping!)The noises he makes are enough to drive ANYONE batty, and his swing is so short it kills me. I did, however, see Jeffster, Mega, and a few others kick some serious azz with him. So what do i know? maybe it's just me. I repeat, however, I'm DAMMMMMMM GLAD I didnt PAY for this lil idiot golfer. LOL Can we get another expert? Heck, I'd even take intermediate. Or a novice that didnt blow goat ballz. LOL


You read my mind OG. The only time I use him is when he is required in tours. I got him maxed out just for that, but would rather use anyone else besides that damn cat. >:(

Kbongg
03-06-2009, 03:04 PM
Toro rocks, and i opt for him in tourns. especially on dinolandu.s.a..

The-Dreamcaster
03-06-2009, 03:17 PM
i still stand by my liking of toro. useful spin and control and distance is ok for a novice. + i like him. even a fan of toro on Facebook LOL

J-Mod
03-06-2009, 03:19 PM
If you're playing against noobs, and you want to give yourself a handicap to level the field, choose Toro. He is kinda fun to play with because he's just so out there. But if you actually care about winning the round, picking Toro wouldn't be the smartest move. If you must pick a novice, go with Sophie instead.

Optimus_Prime
03-06-2009, 04:53 PM
I played a Crown tourney a little ways back and initially regretted picking Toro with so many people picking Sophie (she used to be my fave novice, but I haven't used her in a long time because usually Crown=Suzuki). Didn't bother with Suzuki since it was bunker +2 (he's good in bunkers so it'd be a waste).

I was bunker-free and won easily. Not sure if it was Toro or I just got very, very lucky. :D

XxghettoxX
03-06-2009, 10:29 PM
lol ur a good player optimus but i think u got pretty luck bc in my opinion toro sucks!!!!!!!!!!! lol

KRONZZZ
03-06-2009, 11:35 PM
AHHH worst golfer by far .. i've even won a g0 tourney with him on crown and i still 100% cannot stand using him.

PyramidHead
03-06-2009, 11:58 PM
Toro is rather good if you play Trad. Judging his swing w/ adv is a pain in the arse. Sophie still better of course.

Miill
03-07-2009, 07:50 AM
I like Toro, he's great out of bunkers (which I tend to land in often :'( )

cars123456789
03-07-2009, 11:58 AM
hate cat tell got my 1st win on minna with cat lmfao.